איך מבצעים הורדת משקל מהירה?

אני סובלת מעודף משקל גבוה של כ-20 ק"ג. אני סוחבת איתי את הק"ג המיותרים הללו מילדות ובכל שנה נוספים להם חברים חדשים (ק"ג מיותרים נוספים). בשנה האחרונה הגעתי להחלטה שזה! אני רוצה לשים לכך קץ, אני רוצה לרדת במשקל ואני לא יודעת אם אהיה רזה וחטובה כמו דוגמנית, אבל אני פשוט רוצה להפחית את המשקל העודף הזה. אני רוצה לבצע הורדת משקל מהירה בהתחלה ולאחר מכן רק לשמור על המשקל שהשגתי.
השאלה שלי היא איך עושים את זה? איך מבצעים הורדת משקל מהירה?

תשובה לשאלה איך מבצעים הורדת משקל מהירה?


כתב: יובל דנוך.

ראשית, חשוב להבין שאם עכשיו תמנעי מגופך מזון ותגבילי את כמות המזון שאת צורכת, הרי שתפריט תזונה שכזה עשוי לגרום לך לירידה מאוד מהירה במשקל, אבל לירידה שכזו יש תוצאות לוואי מאוד  שליליות. לירידה מהירה במשקל עלולות להיות השפעות שליליות על הבריאות כגון: מחסור במרכיבים תזונתיים חיוניים, "שריפה של השרירים", האטה של חילוף החומרים, פגיעה ביכולת הקוגניטיבית ועוד. (לחץ למידע נוסף על השפעותיה של דיאטה מהירה).

הדרך הנכונה בכל זאת להצליח להפחית במשקל בצורה בריאה ומהירה היא ע"י שינוי תזונתי ושינוי רמת הפעילות היומית שלך. את צריכה להתחיל להיות פעילה יותר, לבצע אימוני כושר (אימוני כוח ואימונים אירוביים), ללכת יותר למקומות שונים ברגל במקום במכונית וכדומה.

אבל, בכדי לראות ירידה מהירה במשקל את צריכה לבצע תהליך של מעקב ובקרה!

מעקב ובקרה זהו תהליך שמטרתו לבדוק אם מה שאת עושה אכן "עובד"?

זאת אומרת, האם סה"כ השינויים שאת מבצעת באורח החיים, אכן גורמים לך לירידה במשקל.

איך מבצעים מעקב ובקרה?

כל איש מקצוע (דיאטן או דיאטנית) שתפני אליו יבצע לך מעקב ובקרה על המשקל ועל תפריט התזונה שהוא נותן לך.

מה שהדיאטן עושה למעשה, זה לתת לך תפריט דיאטה התחלתי. לשקול אותך מידי שבוע ולצפות בשינויים במשקל. במידה ואת יורדת בצורה טובה, אז את צריכה להמשיך עם התפריט.

במידה ואת לא רואה ירידה במשקל זה אומר שיש צורך לשנות משהו בתפריט התזונה.

חשוב להקפיד על שקילה בתנאים זהים – ללא בגדים ועם אותו המשקל.

חשוב להקפיד על שקילה בזמנים קבועים –  יום קבוע ושעה קבועה – השעה הטובה ביותר היא מיד איך שאת קמה בבוקר ולאחר שרוקנת את שלפוחית השתן שלך.

לסיכום: מעקב אחר משקלך ובקרה מתאימה על השינויים באורח החיים (פעילות ותפריט תזונה), זו הדרך לבצע הורדת משקל מהירה.

בכדי לרדת במהירות במשקל, את צריכה לצפות לירידה של 1 ק"ג בשבוע, אם את רואה במשך שבועיים של מעקב שאינך יורדת בקצב הרצוי, זה סימן שאת צריכה לשנות משהו בתפריט התזונה שלך ו/או ברמת הפעילות שלך.

בברכה, יובל דנוך.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *